" e x p r e s s i o n m y p a s s i o n o n f a s h i o n "

home | about me | facebook | twitter | tumblr

Johor Bahru for the first time

Hello everyone,

I'm gonna tell you everything from beginning till end what i feel when i reach to Johor Bahru with My soulmate, My Everything and i called her My love.

Kami memang dah merancang untuk pergi ke JB tp tak sangka apa yg di plankn jadi realiti bila kami hendak buat sesi interview di klinik penawar utk group assignment kami. We took bus from MC and reach up on JB at 9.15 p.m. Bila sampai je JB, mmg lain rasanya dgn negeri sendiri. JB is big city and full with nice people and everything. Rasa getar dan takut buat pertama kali utk bertemu dgn Ibunya. Memang la kan bila kita dah serius relationship dgn someone, we did everything to make sure that we will stay with her/his forever. Now is my time to meet her mother. First impression, ingatkan ibu dia ni garang tp tak sangka bila jumpa je ibu dia sangat baik orang nya. Daripada rasa seram sejuk terus hilang bila ibu kesayangan nya layan aku mcm tu. I feel so comfortable and happy on that time. Aku harap bila ibu dia jumpa aku buat pertama kali nya, first impression dia berubah daripada kenal melalui mulut dan gambar si dia. Okay, biasalah kan bila dah sampai je mesti laparkan yela perjalanan jauh katanya. I being took up to her place where the place she born up. Mmg suasana tenang sangat tapi terlintas di fikiran aku mcm la dua orang keluarga boleh hidup dgn baik sehingga walaupun pernah berlaku perkara yang tak dijangka. Honestly, i'm crying inseide because i really care about this family especially her. Mmg rasa nak menangis time tu tp lelakikn.Kena le tunjuk kuat sikit. Tp tula mmg terasa mcm mana mereka dgn alhamdulillah hidup dgn aman. Everytime i pray, firstly my mom, second is HER and third is me because  both of them i care too much and don't want to lose them hope everytime i did my pray will be bless :'). Okay, perut dah lapar, makanan pon dah hidang apa lg makan le. haha. Masakan nasi ayam ibu dia mmg nak terbaikk sangat kalau boleh superb la. Makan time tu mmg tak pandang kiri kana, lapar katakan. Ibu dia mintak tambah lagi. tp tula org ckp kena beradab sikit. Niat hati mmg nak sgt tp masalahnya malu. Kalau boleh nak curi senyap2 then bawak balik hotel utk supper nanti *evil laugh*. Okay cerita pasal hotel pulak, aku menginap kt sebuah hotel yg di panggil tak silap Sun Flower. Hotel baru buka so mmg decoration dia mmg selesa. Bilik selesa dan semua selesa. I stay there per one night before we gonna do our assignment tomorrow. Bila semua dh setel tinggal time nak sleep je. Dia akan ambil aku esok pagi tp mmg risau sgt dia nak balik time malam tu sbb tak nak apa2 jadi kt dia. Alhamdulillah selamat bila dia sampai je terus call aku. Duduk bilik sorang mcm benda yg fikir but the most i think every seconds and minutes is her. Fall in love with her was the best thing *wipe tears*. Morning!!! mmg time tu aku bangun awal gila sbb nak bersiap dan tunggu dia fetch aku utk buat assigment group. A breakfast that make by her mother make me feel so hungry. Orang johor ni mmg masak sedap2 agaknya sbb mak dia buatkan aku sorang yang habis kan tp orang cakap nak jaga hati orang tua kena le amik hati dia mcm habiskan makanan yang dibuatkan ke and anything. Lepas breakfast je kami terus gerak utk settle kan assignment group. Mmg tgk JB time mmg crowded sbb ramai org sgt di mana mana. We took 2 hours to settle that assignment. After settle everything on that assignment. Bila kita datang negeri orang mesti le kena jalan jalan sekali. Dah alang alang tu mmg pusing satu JB tu. Environment in JB is nice that i can say because is really near to Singapore. Pusing pusing jalan jalan around JB Danga Bay dan banyak tempat yg dia tunjuk then cari tempat makan yg tak pernah aku rasa. She took me to 7spices restaurant. A great lunch with her and her mother. Happy that i can said on that time because when i look on her, she's so closely to her mother. For sure she's the only one that her mother have, they so intimate. For our dinner is so simple, me and her go to "pasar lambak" johoriean said for buy something that can fullfill. Everything there is different from foods and anything. A great on that day, i can never be forget. It will stay remind in my mind till forever. Tomorrow we gonna leave JB and back to Melaka. Nak tinggalkan JB mmg berat rasanya sbb dah berkenalan dgn ibu dia yg sangat baik tak terkata dan juga dpt kenal kwn rapat dia dari sekolah lagi Ili Nurhuda. Sebelum ni dari twitter je. She so nice. A good conversation between me and her mother. What can i describe between on our conversation is her mother give a big responsibility to take her only daughter, my love Fatin Zulaikha. She tell me to be patient with her all the time, give advice when needed, make sure she healthy and the most important thing love her like love yourself. Yess, i love her more than my self and is my responsibility to take care her all the time. This is my promise from beginning our relationship till now. To took over her late father place is so difficult but syukur im try slowly to be her late father. Before we take bus , i see from her mother face that she cry when her beloved daughter gonna leave her and i still remember that she ask me again "Jaga fatin elok elok". All about you is about me sayangg and i love you most. End of my journey to JB, we just sitting up on that bus till we reach Melaka. A good stories, A good memories, A good preachment i learn when im at JB. Nice stories in my life time.

End.

*Dear you sayangg, i love you for all the time and my YOU are now my responsibility. I will be patient with you temper and be good listener to you. Thank you so much for being nice with me since we meet. You thought to be more mature men sayanggg. Thank you sayangg, Thank you so much!!! I LOVE YOU
Suka entry nie ? Like lah. Lagi baik komen sekali. Terima Kasih :)

No comments: